Jeśli zastanawiasz się jak schudnąć po ciąży to niewątpliwe ten artykuł jest dla Ciebie!Wskazujemy jak zrobić to przede wszystkim bezpiecznie dla swojego zdrowia i karmionego piersią dziecka, a przy tym względnie efektywnie. Zachęcamy do lektury!

Dlaczego ważne jest, aby po urodzeniu dziecka stracić nadwagę? Jest to szczególnie ważne, jeśli wiesz, że chcesz mieć więcej dzieci. Nawet niewielki przyrost masy ciała jednej lub dwóch jednostek BMI pomiędzy ciążami może doprowadzić do nadwagi. Zwiększa to ryzyko dla Ciebie i Twojego dziecka w następnej ciąży i porodzie.

Powikłania wynikające z nadwagi lub otyłości mogą obejmować:

  • rozwijające się wysokie ciśnienie krwi i stan przedrzucawkowy,
  • rozwój cukrzycy ciążowej,
  • dłuższe i cięższe porody,
  • cięcie cesarskie,
  • zbyt duże dziecko.

Nawet jeśli nie planujesz mieć kolejnego dziecka, utrata dodatkowej wagi, przynosi wiele korzyści. Pomoże ci zachować zdrowie w miarę wzrostu dziecka. Utrzymywanie zdrowej wagi zmniejsza również ryzyko cukrzycy typu II, chorób serca i niektórych nowotworów.

Schudnięcie po ciąży to potrzeba a nie fanaberia

Twoje ciało potrzebuje czasu, aby w pełni wrócić do formy po urodzeniu dziecka. Żadna położna prawdopodobnie nie poleci Ci diety bezpośrednio po porodzie, jednak zawsze rozsądne jest zdrowe odżywianie. Możesz także rozpocząć już delikatne ćwiczenia w pierwszych tygodniach po urodzeniu dziecka. Ale to nie wszystko. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej jak schudnąć po ciąży bezpiecznie i efektywnie.

Nadmierna masa ciała zazwyczaj ustępuje od sześciu do ośmiu tygodni po urodzeniu dziecka. To dobry moment, aby porozmawiać ze swoim lekarzem lub pielęgniarką o swojej wadze. Jeśli potrzebujesz pomocy w zrzuceniu wagi, Twój lekarz ogólny może skierować Cię do dietetyka.

Jak schudnąć po ciąży efektywnie i bezpiecznie?

Jedz zdrowo, pij wodę przez cały dzień, aby pozostać dobrze nawodnioną i wybierz zdrowe przekąski.

Te nawyki dadzą ci energię, której potrzebujesz, teraz gdy masz dziecko, a także pomogą ci schudnąć w stałym tempie. Przede wszystkim jednak:

  • znajdź czas na zdrowe i wartościowe śniadanie rano,
  • jedz co najmniej pięć porcji owoców i warzyw dziennie,
  • spożywaj dużo pokarmów bogatych w błonnik, takich jak owies, fasola, soczewica, ziarna i nasiona,
  • jedz produkty skrobiowe, takie jak chleb, ryż i makarony, najlepiej odmiany z pełnego ziarna dla dodatkowego błonnika w każdym posiłku. Tego rodzaju węglowodany powinny stanowić około jednej trzeciej każdego posiłku,
  • unikaj tłustych i słodkich pokarmów, fast foodów, słodyczy i napojów gazowanych,
  • obserwuj swoje porcje w porze posiłków oraz liczbę i rodzaj przekąsek, które jesz między posiłkami.

Ile kalorii potrzebuję każdego dnia? Trudno dokładnie powiedzieć ile kalorii potrzebujesz, gdyż zależy to od twojej obecnej wagi, aktywności i czy karmisz piersią. Jako przybliżenie, przeciętna kobieta potrzebuje około 2000 kalorii dziennie, aby utrzymać zdrową wagę.

Łączenie zdrowego odżywiania z ćwiczeniem działa najlepiej, ponieważ pomaga stracić tłuszcz zamiast potrzebnej tkanki mięśniowej.

Jeśli będziesz dodatkowo ćwiczyć będziesz także mieć sprawniejszy umysł i więcej energii. Niewątpliwe warto zasięgnąć informacji o tym, co jest dostępne w Twojej okolicy, aby pomóc Ci żyć aktywnie i schudnąć.

Jakie ćwiczenie mogę wykonywać jako świeżo upieczona mama?

Znalezienie czasu, aby dopasować ćwiczenie do codziennego trybu życia, gdy masz noworodka, może być trudne. Ale niewątpliwe najczęściej jest to możliwe. Jak tylko poczujesz się na siłach, możesz rozpocząć delikatne ćwiczenia, w tym:

  • ćwiczenia dna miednicy – mięśnie Kegla,
  • spacery,
  • rozciąganie.

Jednak odczekaj sześć tygodni lub do momentu, w którym poczujesz, że powróciłaś do pełni zdrowia po porodzie, zanim zaczniesz wykonywać trudniejsze ćwiczenia.

Regularnie zabieraj swoje dziecko na dłuższe spacery w wózku, zwiększając tempo chodu. Jeśli na prawdę chcesz schudnąć po ciąży to najlepsza droga.

Zajęcia grupowe to z kolei świetny sposób na poznanie innych mam. Nawiązywanie nowych znajomości i wykonywanie ćwiczeń razem może pomóc podnieść nastrój.

Czy karmienie piersią pomoże mi schudnąć?

Istnieją pewne dowody sugerujące, że karmienie piersią może pomóc ci odzyskać formę, chociaż potrzebujemy więcej badań, aby mieć pewność. Niezależnie od tego, w każdym momencie obowiązują te same zasady co podczas zwykłej utraty wagi. Oznacza to, że nie przyjmuj więcej kalorii niż potrzebujesz, zdrowo się odżywiaj i bądź aktywna fizycznie.

Karmienie piersią spala około 330 kalorii dziennie. Możesz być w stanie uzyskać te dodatkowe kalorie z własnych zapasów tłuszczu, ponieważ organizm zatrzymuje go podczas ciąży w celu uzyskania dodatkowej energii, aby produkować mleko. Mimo to, liczba spalonych kalorii nadal zależy w dużej mierze od diety i stylu życia.

Jeśli z powodzeniem tracisz wagę, twoje ciało nadal będzie w stanie przygotować dużo mleka dla Twojego dziecka. Bezpieczna strata na tydzień wynosi od 0,5 kg do 1 kg.

Karmienie piersią może pomóc ci utrzymać wagę w dłuższej perspektywie. Pomaga to w zmniejszeniu się macicy po porodzie i utracie brzucha po urodzeniu dziecka.

Kiedy moje ciało wróci do normy?

Wiele kobiet zastanawia się jak schudnąć po ciąży i szuka szybkich rozwiązań. Nie tędy droga! Warto w pierwszej kolejności pamiętać o kilku faktach.

Twoje ciało może nie być dokładnie takie samo, nawet po utracie zbędnej wagi ciała. W końcu urodziłaś dziecko!

Daj sobie więcej czasu, aby stracić nadmierną wagę. Wszystko będzie dobrze, jeśli zajmie to nawet od sześciu do dziewięciu miesięcy.

Jeśli uważasz, że trwa to dłużej, nie przejmuj się. Po prostu postaw sobie cel, jakim jest uzyskanie odpowiedniej wagi przy pierwszych urodzinach Twojego dziecka.

Ważne jest, aby skupić się na zdrowiu, a także ustalenie sobie możliwych do osiągnięcia celów. Jeśli mocniej przytyjesz podczas ciąży, zazwyczaj zabierze to nieco więcej czasu.

Gdy osiągniesz swoją docelową wagę, postaraj się ją utrzymać – twoje wysiłki się opłacą. Jeśli możesz utrzymać swoją docelową wagę przez dwa lata, znacznie bardziej prawdopodobne jest utrzymanie wagi w dłuższej perspektywie.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy zrzucaniu zbędnych kilogramów, porozmawiaj ze swoim lekarzem rodzinnym. Dołączenie do specjalnej grupy ćwiczącej może pomóc ci się zmotywować, i spotkasz również innych ludzi w tej samej sytuacji, co Ty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here